საწრეო მუშაობა



ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრის
სამუშაო  პროგრამა/განრიგი
2018/2019 სასწავლო წელი



წრის  სახელწოდება:    „ისტ-ის სწორად გამოყენება  ჩვენს ცხოვრებაში“
წრის ხელმძღვანელი:    მზია კეკელიძე
სკოლა: სსიპ ხელვაჩაურის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლა
მიზნობრივი ჯგუფი:  მე-6  კლასის მოსწავლეები, მოსწავლეთა რაოდენობა 8.
წრის მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ კომპიუტერული უნარ-ჩვევების შეძენა განმტკიცება. თვალსაჩინოებების შექმნა და გამოყენება. იცოდნენ ისტ-თან დაკავშირებული ცნებები და ფლობდნენ შესაბამის ოპერაციებს და კომუნიკაციის ციფრულ საშუალებებს, გააცნობიერონ  ისტ-ით სარგებლობის  სოციალური, ეთიკური, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებული პრობლემები, ყოველივე ეს დაეხმარება მათ აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესებაში და სხვადასხვა საგნების პრეზენტაციისათვის.
მოკლე მიმოხილვა: წრის გეგმა მოიცავს საოფისე პროგრამების და ინტერნეტის პრაქტიკულად გამოყენებას (ბუკლეტების, კროსვორდების, პრეზენტაციების შექმნა სხვადასხვა საგნებში) წრის მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კომპიუტერული უნარ-ჩვევის განმტკიცებას, მოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებას. მათ განუვითარდებათ დამოუკიდებლად მუშაობის, ახალი ინფორმაციის მოძიების და პრაქტიკულად მისი გამოყენების უნარი. შევქმნით ბლოგს სადაც აისახება წრის მუშაობა.
წრის ხანგრძლივობა: 2018-2019 სასწავლო წლის მეორე სემესტრი, 16 შეხვედრა. თითოეული შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი აკადემიური საათი.
ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: mziakeke@gmail.com










ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მეცადინეობის გეგმა
2018–2019 სასწავლო  წელი


მეცადინეობის  ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო საათი



თარიღი
თემის  დასახელება
11.02.2019 
საორგანიზაციო საკითხები
წრის მუშაობის გეგმის გაცნობა
18.02.2019 
ტექსტური რედაქტორის გამოყენება ტექსტის ფორმატირება:  ფონტის, პარაგრაფის ფორმატირება, სტილის განსაზღვრა;
25.02.2019 წ
გვერდის პარამეტრების განსაზღვრა; ბეჭდვის წინა დათვალიერება, დოკუმენტის ბეჭდვა.
04.03.2019 წ
ბუკლეტების დამზადება, ბეჭდvა, სკანირება
18.03.2019 წ
მეხსიერების ბუფერი და მისი გამოყენება;
მართლწერის შემოწმების და ავტოკორექციის ფუნქციების გამოყენება;
25.03.2019 წ
დოკუმენტის სტრუქტურის განსაზღვრა;  სარჩევის, სანიშნეების  და ჰიპერბმულბის შექმნა, დოკუმენტში გადაადგილება;
01.04.2019 წ
ინტერნეტი, ინტერნეტში განთავსებული მასალის გამოყენებასთან დაკავშირებული ეთიკური და საკანონმდებლო ნორმები; საავტორო უფლებები.
08.04.2019 წ
კროსვორდების დამზადება სხვადასხვა საგანში
15.04.2019 წ
translate.google.ge -ის ისტორიის გაცნობა, ტექსტების  გადათარგმნა
22.04.2019 წ
Google Maps-ის ისტორიის გაცნობა https://ka.wikipedia.org/wiki/Google_Maps
ადგილმდებარეობის განსაზღვრა
06.05.2019 წ
ვებ-გვერდი და მისი შემადგენელი კომპონენტები;
13.05.2019 წ
ელექტრონული ცხრილის სტრუქტურა
17.05.2019 წ
მონაცემთა შეტანა ელექტრონულ ცხრილში;
მონაცემთა ტიპები (ტექსტური, რიცხვითი, ფორმულა, თარიღი) და მათ შორის განსხვავება;
20.05.2019 წ
 ფორმულების გამოყენება.  უჯრის შიგთავსის დამოკიდებულება სხვა უჯრების შიგთავსზედიაგრამები და მათი სახეობები;
24.05.2019 წ
მონაცემების გაფილტვრა და დალაგება.
27.06.2019 წ
ჩატარებული საწრეო სამუშაოების შედეგები, შეჯამება






 სსიპ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლის ისტ-ის წრის მოსწავლეთა განაცხადი

2018/2019 სასწავლო წელი



N
სახელი
გვარი
პირადი ნომერი
დაბადების თარიღი
კლასი
1
ხატია
საგინაძე
61406082780
23.08.2007
6
2
ხატია
ფუტკარაძე
61906084566
02.10.2007
6
3
საბა
ფუტკარაძე
61406081202
18.01.2008
6
4
ანა
ნაკაშიძე
61304074297
05.10.2007
6
5
ანა
ბერიძე
61506084407
25.07.2007
6
6
ანრი
ნაკაშიძე
61804074298
05.10.2007
6
7
ლუკა
კოჩალიძე
61906083548
30.01.2008
6
8
გიორგი
ბერიძე
61406084275
01.01.2007
6





საწრეო    მუშაობის    რეფლექსია
2018–2019 სასწავლო წლის II სემესტრში შეიქმნა ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრესახელწოდებით „ისტ-ის სწორად გამოყენება ჩვენს ცხოვრებაში“ მასში გაერთიანებულია VI კლასის მოსწავლეებიწრე ტარდება კვირაში ერთხელ, , წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილირომელიც ემსახურება მოსწავლისროგორც სააზრვნოასევე პრაქტიკულისა  და კითხვის უნარების განვითარებას.                  
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ისტ-ში,  საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვისრათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ტექნოლოგიების მიმართრაც მომავალში სწორად გამოყენებისა და მოხმარება გახდებაგარკვეული წლებია ადამიანებს კომპიუტერული ტექნოლოგიების მიმართ არ ქონდათ შეხება და  მისი გამოყენება ამიტომბუნებრივიათუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით კომპიუტერულ ტექნოლოგიებს  აუცილებლად წაადგებათსაწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ამიტომ არის  პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაამაგალითად: translate.google.ge -ის ისტორიის გაცნობა, ტექსტის ფორმატირება, ბუკლეტების  დამზადება, სკანირება,სარჩევის და  სანიშნოების შექმნა, ვებ გვერდის კომპონენეტები,  https://ka.wikipedia.org/wiki/Google_Maps -ის განსაზღვრა და სხვა.   საქმიანობის მოსწავლეთა ინტერესებზე მორგება პრიორიტეტულ საჭიროებად მივიჩნიეამ მიმართულებით ჩავატარე ანკეტური გამოკითხვამივაწოდე კომენტარი რას შეისწავლიდნენროგორი აქტოვობებით და რა შედეგს მიაღწევდნენ.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყორომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება საინფორმაციო კომპიუტერული ტექნილოგიების  ნორმების დაცვის მიმართ ამ მიზნით სამუშაოს  დაწყებამდე ვაფრთხილებდი მოსალოდნელი შეცდომების შესახებ და გზადაგზა ვამეორებინებდი ამა თუ იმ წესსხშირად ვეუბნებოდირომ შეცდომის არ უნდა გვეშინოდესრადგან ის სწავლის განუყოფელი ნაწილიამთავარია შეგვეძლოს მათი გამოვლენა და შემდეგ გაანალიზება.
საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებასმაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებსმათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.

მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზეასრულებდნენ სავარჯიშოებსგაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმიგაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონეიყო ხარვეზებიც,  სწავლის პროცესში ვინაიდან კომპიუტერების რაოდენობა არ გვქონდა საკმარისი მაინც შეძლებისდაგვარად ვსვადი  მოსწავლეებს  როცა საჭიროებამ მოითხოვაშევცვალე მასალის თანმიმდევრობამიუხედავად ამისასაწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაშიუფრო მეტმა მოსწავლემ გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი.
საგნის სპეციფიკიდან გამომდინარე წრის მეცადინეობა მიმდინარეობდა სწავლა-კეთებითრომელსაც ავსებდა სწავლა-სწავლებას და მეცადინოებებით მოსწავლეები  ერთმანეთში ავსებდა.
ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების  შედეგებზე. წრის მუშაობა ასახულია ჩენს ბლოგზე. https://intel-mziakekelidze.blogspot.com


                                             წრის ხელმძღვანელი:                     მზია კეკელიძე

















ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრის 
 სამუშაო  პროგრამა/განრიგი 
2018–2019 სასწავლო წელი

წრის სახელწოდება: მე და კომპიუტერი
წრის ხელმძღვანელი: მზია კეკელიძე
სკოლა: სსიპ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლა
მიზნობრივი  ჯგუფი:  მე-5 კლასის მოსწავლეები. მოსწავლეთა რაოდენობა 8
წრის მიზანი: სკოლაში ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის  მუშაობა მოსწავლეებს განუვითარებს აზროვნების უნარს, მოსწავლეს შეექმნება სწორი წარმოდგენა ინფორმაციის არსისა და  კომპიუტერების სხვადასხვა სახეობების არსებობის შესახებ გააზრება. გაიცნონ  მის კლასიფიკაცია და შეძლონ თვალსაჩინოებების შექმნა და მათი გამოყენება. ისწავლონ ისტ-თან დაკავშირებული ცნებები, დაეუფლონ  შესაბამის ოპერაციებს და კომუნიკაციის ციფრულ საშუალებებს, გააცნობიერონ ისტ-ით სარგებლობის  სოციალური, ეთიკური, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებული პრობლემები. ყოველივე ეს დაეხმარება მათ აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესებაში და სხვადასხვა საგნების პრეზენტაციისათვის. წრეში მუშაობა საშუალებას მისცემთ მოსწავლეებს მიზანმიმართულად გამოიყენონ კომპიუტერი, შეისწავლონ ელემენტარული უნარ-ჩვევები, რომლებიც დაეხმარებათ არა მარტო სასწავლო პროცესში, არამედ სამომავლოდ, ცხოვრების ასპარეზზე, აგრეთვე მოსწავლეთათვის კომპიუტერული წიგნიერების  დონის მიღწევა, ისტ-ის გამოყენება სხვადასხვა საგანთან მიმართებაში.
სასწავლო მასალა შედგება 16 გაკვეთილისგანრომლებიც დაყოფილია ოთხ ნაწილად:
1.       შესავალი ნაწილი;
2.       კომპიუტერი;
3.       ინფორმაცია კომპიუტერში;
4.       კომუნიკაცია.
მოკლე მიმოხილვა:  წრის გეგმა მოიცავს საოფისე პროგრამების და ინტერნეტის პრაქტიკულად გამოყენებას (ბუკლეტებისკროსვორდებისპრეზენტაციების შექმნა სხვადასხვა საგნებშიწრის მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კომპიუტერული უნარ-ჩვევის განმტკიცებასმოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებასმათ განუვითარდებათ დამოუკიდებლად მუშაობისახალი ინფორმაციის მოძიების და პრაქტიკულად მისი გამოყენების უნარი გაკვეთილები მოიცავ თეორიულ და პრაქტიკულ მასალას.


     სსიპ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლა
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მეცადინეობის გეგმა
2018–2019 სასწავლო წელი

მეცადინეობის  ხანგრძლივობა კვირაში ერთი საგაკვეთილო საათი

N
საწრეო მუშაობის პროგრამა
ხანგრძლივობა
შეხვედრის თარიღი
1
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
1სთ
13.02.2019
2
ü  კომპიუტერის სწორად ჩართვა - გამორთვის შესწავლა;
ü    განსხვავება გამორთვის სხვადასხვა მეთოდებს შორის;
ü  თაგვის ათვისება;
ü  დამხმარე პროგრამების გაშვება.
1სთ
20.02.2019
3
ü  საგანთა თვისებრივი მახასიათებლების განსაზღვრა;
ü  საგანთა გაერთიანება ჯგუფებში საერთო თვისების მიხედვით;
ü  გაცნობა გრაფიკულ რედაქტორთან, კონტურული ნახატის გახსნა, გაფერადება, შენახვა და დახურვა;
1სთ
27.02.12019
4
ü  ინფორმაციის არსი;
ü  ინფორმაციის მიღების გზები;
ü  ინფორმაციის შეტანის მოწყობილობები;
ü  პრაქტიკული უნარები: კლავიატურა, გრაფიკული რედაქტორი.
1სთ
6.03.2019
5
ü  ინფორმაციის გამოტანის მოწყობილობები;
ü  ინფორმაციის გაცემა.
1სთ
20.03.2019
6
ü  ინფორმაციის შემნახველი მოწყობილობა-მყარი დისკი;
ü  ინფორმაციის სახეები;
ü  ინფორმაციის შენახვა.
1სთ
27.03.2019
7
ü  ინფორმაციის დამუშავება;
ü  პროგრამა;
1სთ
3.04.2019
8
ü  თეორიული მასალის შეჯამება;
ü  ინფორმაციის ტირაჟირება;
ü  განცხადების მომზადება;
ü  მისალოცი ბარათის მომზადება.
1სთ
10.04.2019
9
ü  სიმრავლე და ქვე-სიმრავლე;
ü  საქაღალდე;
ü  დოკუმენტის  გადაადგილება საქაღალდეებში.
1სთ
17.04.2019
10
ü  გარე მეხსიერების მოწყობილობები-ფლეში და ოპტიკური დისკი;
ü  ფლეშის გამოყენება, საქაღალდის შექმნა.
1სთ
24.04.2019
11
ü  კომუნიკაცია და საკომუნიკაციო საშუალებები;
ü  ინტერნეტი;
ü  საბავშვო ბრაუზერის გამოყენება.
1სთ
1.05.2019
12
ü  საძიებო სისტემები-გოგლი;
ü  ძიება გოგლის გამოყენებით;
ü  სურათების გადმოწერა;
1სთ
8.05.2019
13
             თვალსაჩინოების შექმნა;
1სთ
15.05.2019
14
             გუგლ-თარჯიმანის  გამოყენება;
1სთ
22.05.2019
15
            მოსაწვევი ბარათის დამზადება ინტერნეტის გამოყენებით.
1სთ
29.05.2019
16
             შესწავლილი მასალის შეჯამება.
1სთ
05.06.2019


სსიპ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლის ისტ-ის წრის მოსწავლეთა განაცხადი
2018/2019 სასწავლო წელი



სახელი
გვარი
პირადი ნომერი
დაბადების თარიღი
კლასი
ნატალი
გორგაძე
61652000756
26.11.2008
5
იმედა
ბერიძე
61354000135
07.07.2008
5
ჯაბა
ხინკილაძე
61352000147
07.07.2008
5
ელენე
საგინაძე
61652000669
05.11.2008
5
ნინო
გაბაიძე
01654001582
30.08.2008
5
საბა
დევაძე
61652000253
02.08.2008
5
თათია
თურმანიძე
61652000353
23.08.2008
5
ხატია
სურმანიძე
61652000420
08.09.2008
5














საწრეო    მუშაობის    რეფლექსია
2018–2019 სასწავლო წლის II სემესტრში შეიქმნა ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრესახელწოდებით ,, მე და კომპიუტერი“ მასში გაერთიანებულია V კლასის მოსწავლეები, რადგანაც მათმა  პირველად დაიწყეს საგნის სწავლებავფიქრობ საინტერესო იქნებოდა მათთვის.  წრე ტარდება კვირაში ერთხელ, , წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ იყო გაწერილირომელიც ემსახურება მოსწავლისროგორც სააზრვნოასევე პრაქტიკულისა  და კითხვის უნარების განვითარებას.                  
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ისტ-ში,  საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვისრათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ტექნოლოგიების მიმართრაც მომავალში სწორად გამოყენებისა და მოხმარება გახდება.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყორომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება საინფორმაციო კომპიუტერული ტექნილოგიების  ნორმების დაცვის საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებასმაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებსმათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.

მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზეასრულებდნენ სავარჯიშოებსგაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმიგაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონეიყო ხარვეზებიც,  სწავლის პროცესში ვინაიდან კომპიუტერების რაოდენობა არ გვქონდა საკმარისი მაინც შეძლებისდაგვარად ვსვადი  მოსწავლეებს  როცა საჭიროებამ მოითხოვაშევცვალე მასალის თანმიმდევრობამიუხედავად ამისასაწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაშიუფრო მეტმა მოსწავლემ გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი.
საგნის სპეციფიკიდან გამომდინარე წრის მეცადინეობა მიმდინარეობდა სწავლა-კეთებითრომელსაც ავსებდა სწავლა-სწავლებას და მეცადინოებებით მოსწავლეები  ერთმანეთში ავსებდა.
თავად დავამზადეთ სერთიფიკატები და გადავეცით წრის  მონაწილეებს წახალისების მიზნით.
ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების  შედეგებზე.
                                             წრის ხელ-ლი:                      მზია კეკელიძე


















Комментариев нет:

Отправить комментарий

პროექტები https://drive.google.com/drive/folders/1sVuuXo6WnjovJcBBmtCAwS4D-XH2omXf

გეგმა