ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის
სამუშაო პროგრამა/განრიგი
2018/2019 სასწავლო წელი
წრის სახელწოდება: „ისტ-ის სწორად გამოყენება ჩვენს ცხოვრებაში“
წრის ხელმძღვანელი: მზია კეკელიძე
სკოლა: სსიპ ხელვაჩაურის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლა
მიზნობრივი ჯგუფი: მე-6 კლასის მოსწავლეები, მოსწავლეთა რაოდენობა 8.
წრის მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ კომპიუტერული უნარ-ჩვევების შეძენა განმტკიცება. თვალსაჩინოებების შექმნა და გამოყენება. იცოდნენ ისტ-თან დაკავშირებული ცნებები და ფლობდნენ შესაბამის ოპერაციებს და კომუნიკაციის ციფრულ საშუალებებს, გააცნობიერონ ისტ-ით სარგებლობის სოციალური, ეთიკური, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებული პრობლემები, ყოველივე ეს დაეხმარება მათ აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესებაში და სხვადასხვა საგნების პრეზენტაციისათვის.
მოკლე მიმოხილვა: წრის გეგმა მოიცავს საოფისე პროგრამების და ინტერნეტის პრაქტიკულად გამოყენებას (ბუკლეტების, კროსვორდების, პრეზენტაციების შექმნა სხვადასხვა საგნებში) წრის მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კომპიუტერული უნარ-ჩვევის განმტკიცებას, მოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებას. მათ განუვითარდებათ დამოუკიდებლად მუშაობის, ახალი ინფორმაციის მოძიების და პრაქტიკულად მისი გამოყენების უნარი. შევქმნით ბლოგს სადაც აისახება წრის მუშაობა.
წრის ხანგრძლივობა: 2018-2019 სასწავლო წლის მეორე სემესტრი, 16 შეხვედრა. თითოეული შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი აკადემიური საათი.
ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: mziakeke@gmail.com
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მეცადინეობის გეგმა
2018–2019 სასწავლო წელი
მეცადინეობის ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო საათი
მეცადინეობის ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო საათი
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
11.02.2019 წ
|
საორგანიზაციო საკითხები
წრის მუშაობის გეგმის გაცნობა
|
18.02.2019 წ
|
ტექსტური რედაქტორის გამოყენება ტექსტის ფორმატირება: ფონტის, პარაგრაფის ფორმატირება, სტილის განსაზღვრა;
|
25.02.2019 წ
|
გვერდის პარამეტრების განსაზღვრა; ბეჭდვის წინა დათვალიერება, დოკუმენტის ბეჭდვა.
|
04.03.2019 წ
|
ბუკლეტების დამზადება, ბეჭდvა, სკანირება
|
18.03.2019 წ
|
მეხსიერების ბუფერი და მისი გამოყენება;
მართლწერის შემოწმების და ავტოკორექციის ფუნქციების გამოყენება;
|
25.03.2019 წ
|
დოკუმენტის სტრუქტურის განსაზღვრა; სარჩევის, სანიშნეების და ჰიპერბმულბის შექმნა, დოკუმენტში გადაადგილება;
|
01.04.2019 წ
|
ინტერნეტი, ინტერნეტში განთავსებული მასალის გამოყენებასთან დაკავშირებული ეთიკური და საკანონმდებლო ნორმები; საავტორო უფლებები.
|
08.04.2019 წ
|
კროსვორდების დამზადება სხვადასხვა საგანში
|
15.04.2019 წ
|
translate.google.ge -ის ისტორიის გაცნობა, ტექსტების გადათარგმნა
|
22.04.2019 წ
|
ადგილმდებარეობის განსაზღვრა
|
06.05.2019 წ
|
ვებ-გვერდი და მისი შემადგენელი კომპონენტები;
|
13.05.2019 წ
|
ელექტრონული ცხრილის სტრუქტურა
|
17.05.2019 წ
|
მონაცემთა შეტანა ელექტრონულ ცხრილში;
მონაცემთა ტიპები (ტექსტური, რიცხვითი, ფორმულა, თარიღი) და მათ შორის განსხვავება;
|
20.05.2019 წ
|
ფორმულების გამოყენება. უჯრის შიგთავსის დამოკიდებულება სხვა უჯრების შიგთავსზე; დიაგრამები და მათი სახეობები;
|
24.05.2019 წ
|
მონაცემების გაფილტვრა და დალაგება.
|
27.06.2019 წ
|
ჩატარებული საწრეო სამუშაოების შედეგები, შეჯამება
|
2018/2019 სასწავლო წელი
N
|
სახელი
|
გვარი
|
პირადი ნომერი
|
დაბადების თარიღი
|
კლასი
|
1
|
ხატია
|
საგინაძე
|
61406082780
|
23.08.2007
|
6ა
|
2
|
ხატია
|
ფუტკარაძე
|
61906084566
|
02.10.2007
|
6ა
|
3
|
საბა
|
ფუტკარაძე
|
61406081202
|
18.01.2008
|
6ა
|
4
|
ანა
|
ნაკაშიძე
|
61304074297
|
05.10.2007
|
6ა
|
5
|
ანა
|
ბერიძე
|
61506084407
|
25.07.2007
|
6ა
|
6
|
ანრი
|
ნაკაშიძე
|
61804074298
|
05.10.2007
|
6ა
|
7
|
ლუკა
|
კოჩალიძე
|
61906083548
|
30.01.2008
|
6ა
|
8
|
გიორგი
|
ბერიძე
|
61406084275
|
01.01.2007
|
6ა
|
საწრეო მუშაობის რეფლექსია
2018–2019 სასწავლო წლის II სემესტრში შეიქმნა ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრე, სახელწოდებით „ისტ-ის სწორად გამოყენება ჩვენს ცხოვრებაში“ მასში გაერთიანებულია VI კლასის მოსწავლეები. წრე ტარდება კვირაში ერთხელ, , წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზრვნო, ასევე პრაქტიკულისა და კითხვის უნარების განვითარებას.
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ისტ-ში, საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვის, რათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ტექნოლოგიების მიმართ, რაც მომავალში სწორად გამოყენებისა და მოხმარება გახდება. გარკვეული წლებია ადამიანებს კომპიუტერული ტექნოლოგიების მიმართ არ ქონდათ შეხება და მისი გამოყენება , ამიტომ, ბუნებრივია, თუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით კომპიუტერულ ტექნოლოგიებს აუცილებლად წაადგებათ, საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ამიტომ არის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა, მაგალითად: translate.google.ge -ის ისტორიის გაცნობა, ტექსტის ფორმატირება, ბუკლეტების დამზადება, სკანირება,სარჩევის და სანიშნოების შექმნა, ვებ გვერდის კომპონენეტები, https://ka.wikipedia.org/wiki/Google_Maps -ის განსაზღვრა და სხვა. საქმიანობის მოსწავლეთა ინტერესებზე მორგება პრიორიტეტულ საჭიროებად მივიჩნიე. ამ მიმართულებით ჩავატარე ანკეტური გამოკითხვა, მივაწოდე კომენტარი რას შეისწავლიდნენ, როგორი აქტოვობებით და რა შედეგს მიაღწევდნენ.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყო, რომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება საინფორმაციო კომპიუტერული ტექნილოგიების ნორმების დაცვის მიმართ. ამ მიზნით სამუშაოს დაწყებამდე ვაფრთხილებდი მოსალოდნელი შეცდომების შესახებ და გზადაგზა ვამეორებინებდი ამა თუ იმ წესს, ხშირად ვეუბნებოდი, რომ შეცდომის არ უნდა გვეშინოდეს, რადგან ის სწავლის განუყოფელი ნაწილია, მთავარია შეგვეძლოს მათი გამოვლენა და შემდეგ გაანალიზება.
საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებას, მაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებს, მათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.
მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, ასრულებდნენ სავარჯიშოებს, გაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმი, გაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონე, იყო ხარვეზებიც, სწავლის პროცესში ვინაიდან კომპიუტერების რაოდენობა არ გვქონდა საკმარისი მაინც შეძლებისდაგვარად ვსვადი მოსწავლეებს , როცა საჭიროებამ მოითხოვა, შევცვალე მასალის თანმიმდევრობა, მიუხედავად ამისა, საწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაში, უფრო მეტმა მოსწავლემ გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი.
საგნის სპეციფიკიდან გამომდინარე წრის მეცადინეობა მიმდინარეობდა სწავლა-კეთებით, რომელსაც ავსებდა სწავლა-სწავლებას და მეცადინოებებით მოსწავლეები ერთმანეთში ავსებდა.
ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე. წრის მუშაობა ასახულია ჩენს ბლოგზე. https://intel-mziakekelidze.blogspot.com
წრის ხელმძღვანელი: მზია კეკელიძე
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის
სამუშაო პროგრამა/განრიგი
2018–2019 სასწავლო წელი
წრის სახელწოდება: მე და კომპიუტერი
წრის ხელმძღვანელი: მზია კეკელიძე
სკოლა: სსიპ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლა
მიზნობრივი ჯგუფი: მე-5 კლასის მოსწავლეები. მოსწავლეთა რაოდენობა 8
წრის მიზანი: სკოლაში ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მუშაობა მოსწავლეებს განუვითარებს აზროვნების უნარს, მოსწავლეს შეექმნება სწორი წარმოდგენა ინფორმაციის არსისა და კომპიუტერების სხვადასხვა სახეობების არსებობის შესახებ გააზრება. გაიცნონ მის კლასიფიკაცია და შეძლონ თვალსაჩინოებების შექმნა და მათი გამოყენება. ისწავლონ ისტ-თან დაკავშირებული ცნებები, დაეუფლონ შესაბამის ოპერაციებს და კომუნიკაციის ციფრულ საშუალებებს, გააცნობიერონ ისტ-ით სარგებლობის სოციალური, ეთიკური, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებული პრობლემები. ყოველივე ეს დაეხმარება მათ აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესებაში და სხვადასხვა საგნების პრეზენტაციისათვის. წრეში მუშაობა საშუალებას მისცემთ მოსწავლეებს მიზანმიმართულად გამოიყენონ კომპიუტერი, შეისწავლონ ელემენტარული უნარ-ჩვევები, რომლებიც დაეხმარებათ არა მარტო სასწავლო პროცესში, არამედ სამომავლოდ, ცხოვრების ასპარეზზე, აგრეთვე მოსწავლეთათვის კომპიუტერული წიგნიერების დონის მიღწევა, ისტ-ის გამოყენება სხვადასხვა საგანთან მიმართებაში.
სასწავლო მასალა შედგება 16 გაკვეთილისგან, რომლებიც დაყოფილია ოთხ ნაწილად:
1. შესავალი ნაწილი;
2. კომპიუტერი;
3. ინფორმაცია კომპიუტერში;
4. კომუნიკაცია.
მოკლე მიმოხილვა: წრის გეგმა მოიცავს საოფისე პროგრამების და ინტერნეტის პრაქტიკულად გამოყენებას (ბუკლეტების, კროსვორდების, პრეზენტაციების შექმნა სხვადასხვა საგნებში) წრის მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კომპიუტერული უნარ-ჩვევის განმტკიცებას, მოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებას. მათ განუვითარდებათ დამოუკიდებლად მუშაობის, ახალი ინფორმაციის მოძიების და პრაქტიკულად მისი გამოყენების უნარი. გაკვეთილები მოიცავ თეორიულ და პრაქტიკულ მასალას.
სსიპ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლა
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მეცადინეობის გეგმა
2018–2019 სასწავლო წელი
მეცადინეობის ხანგრძლივობა კვირაში ერთი საგაკვეთილო საათი
მეცადინეობის ხანგრძლივობა კვირაში ერთი საგაკვეთილო საათი
N
|
საწრეო მუშაობის პროგრამა
|
ხანგრძლივობა
|
შეხვედრის თარიღი
|
1
|
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
|
1სთ
|
13.02.2019
|
2
|
ü კომპიუტერის სწორად ჩართვა - გამორთვის შესწავლა;
ü განსხვავება გამორთვის სხვადასხვა მეთოდებს შორის;
ü თაგვის ათვისება;
ü დამხმარე პროგრამების გაშვება.
|
1სთ
|
20.02.2019
|
3
|
ü საგანთა თვისებრივი მახასიათებლების განსაზღვრა;
ü საგანთა გაერთიანება ჯგუფებში საერთო თვისების მიხედვით;
ü გაცნობა გრაფიკულ რედაქტორთან, კონტურული ნახატის გახსნა, გაფერადება, შენახვა და დახურვა;
|
1სთ
|
27.02.12019
|
4
|
ü ინფორმაციის არსი;
ü ინფორმაციის მიღების გზები;
ü ინფორმაციის შეტანის მოწყობილობები;
ü პრაქტიკული უნარები: კლავიატურა, გრაფიკული რედაქტორი.
|
1სთ
|
6.03.2019
|
5
|
ü ინფორმაციის გამოტანის მოწყობილობები;
ü ინფორმაციის გაცემა.
|
1სთ
|
20.03.2019
|
6
|
ü ინფორმაციის შემნახველი მოწყობილობა-მყარი დისკი;
ü ინფორმაციის სახეები;
ü ინფორმაციის შენახვა.
|
1სთ
|
27.03.2019
|
7
|
ü ინფორმაციის დამუშავება;
ü პროგრამა;
|
1სთ
|
3.04.2019
|
8
|
ü თეორიული მასალის შეჯამება;
ü ინფორმაციის ტირაჟირება;
ü განცხადების მომზადება;
ü მისალოცი ბარათის მომზადება.
|
1სთ
|
10.04.2019
|
9
|
ü სიმრავლე და ქვე-სიმრავლე;
ü საქაღალდე;
ü დოკუმენტის გადაადგილება საქაღალდეებში.
|
1სთ
|
17.04.2019
|
10
|
ü გარე მეხსიერების მოწყობილობები-ფლეში და ოპტიკური დისკი;
ü ფლეშის გამოყენება, საქაღალდის შექმნა.
|
1სთ
|
24.04.2019
|
11
|
ü კომუნიკაცია და საკომუნიკაციო საშუალებები;
ü ინტერნეტი;
ü საბავშვო ბრაუზერის გამოყენება.
|
1სთ
|
1.05.2019
|
12
|
ü საძიებო სისტემები-გოგლი;
ü ძიება გოგლის გამოყენებით;
ü სურათების გადმოწერა;
|
1სთ
|
8.05.2019
|
13
|
თვალსაჩინოების შექმნა;
|
1სთ
|
15.05.2019
|
14
|
გუგლ-თარჯიმანის გამოყენება;
|
1სთ
|
22.05.2019
|
15
|
მოსაწვევი ბარათის დამზადება ინტერნეტის გამოყენებით.
|
1სთ
|
29.05.2019
|
16
|
შესწავლილი მასალის შეჯამება.
|
1სთ
|
05.06.2019
|
სსიპ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო სკოლის ისტ-ის წრის მოსწავლეთა განაცხადი
2018/2019 სასწავლო წელი
სახელი
|
გვარი
|
პირადი ნომერი
|
დაბადების თარიღი
|
კლასი
|
ნატალი
|
გორგაძე
|
61652000756
|
26.11.2008
|
5ა
|
იმედა
|
ბერიძე
|
61354000135
|
07.07.2008
|
5ა
|
ჯაბა
|
ხინკილაძე
|
61352000147
|
07.07.2008
|
5ა
|
ელენე
|
საგინაძე
|
61652000669
|
05.11.2008
|
5ა
|
ნინო
|
გაბაიძე
|
01654001582
|
30.08.2008
|
5ა
|
საბა
|
დევაძე
|
61652000253
|
02.08.2008
|
5ა
|
თათია
|
თურმანიძე
|
61652000353
|
23.08.2008
|
5ა
|
ხატია
|
სურმანიძე
|
61652000420
|
08.09.2008
|
5ა
|
საწრეო მუშაობის რეფლექსია
2018–2019 სასწავლო წლის II სემესტრში შეიქმნა ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრე, სახელწოდებით ,, მე და კომპიუტერი“ მასში გაერთიანებულია V კლასის მოსწავლეები, რადგანაც მათმა პირველად დაიწყეს საგნის სწავლება, ვფიქრობ საინტერესო იქნებოდა მათთვის. წრე ტარდება კვირაში ერთხელ, , წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ იყო გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზრვნო, ასევე პრაქტიკულისა და კითხვის უნარების განვითარებას.
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ისტ-ში, საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვის, რათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ტექნოლოგიების მიმართ, რაც მომავალში სწორად გამოყენებისა და მოხმარება გახდება.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყო, რომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება საინფორმაციო კომპიუტერული ტექნილოგიების ნორმების დაცვის საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებას, მაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებს, მათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.
მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, ასრულებდნენ სავარჯიშოებს, გაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმი, გაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონე, იყო ხარვეზებიც, სწავლის პროცესში ვინაიდან კომპიუტერების რაოდენობა არ გვქონდა საკმარისი მაინც შეძლებისდაგვარად ვსვადი მოსწავლეებს , როცა საჭიროებამ მოითხოვა, შევცვალე მასალის თანმიმდევრობა, მიუხედავად ამისა, საწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაში, უფრო მეტმა მოსწავლემ გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი.
საგნის სპეციფიკიდან გამომდინარე წრის მეცადინეობა მიმდინარეობდა სწავლა-კეთებით, რომელსაც ავსებდა სწავლა-სწავლებას და მეცადინოებებით მოსწავლეები ერთმანეთში ავსებდა.
თავად დავამზადეთ სერთიფიკატები და გადავეცით წრის მონაწილეებს წახალისების მიზნით.
ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე.
წრის ხელ-ლი: მზია კეკელიძე
Комментариев нет:
Отправить комментарий