ინფორმაციული
და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის
სამუშაო პროგრამა/განრიგი
2018/2019 სასწავლო წელი
წრის
სახელწოდება:
„ისტ-ის სწორად გამოყენება ჩვენს
ცხოვრებაში“
წრის
ხელმძღვანელი:
მზია კეკელიძე
სკოლა: სსიპ ხელვაჩაურის სოფელ თხილნარის N2 საჯარო
სკოლა
მიზნობრივი
ჯგუფი: მე-6
კლასის მოსწავლეები, მოსწავლეთა რაოდენობა
8.
წრის
მიზანი: მოსწავლეებმა
შეძლონ კომპიუტერული უნარ-ჩვევების შეძენა განმტკიცება. თვალსაჩინოებების შექმნა
და გამოყენება. იცოდნენ ისტ-თან
დაკავშირებული ცნებები და ფლობდნენ შესაბამის ოპერაციებს და კომუნიკაციის ციფრულ
საშუალებებს, გააცნობიერონ ისტ-ით სარგებლობის სოციალური,
ეთიკური, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებული პრობლემები,
ყოველივე ეს დაეხმარება მათ აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესებაში და სხვადასხვა
საგნების პრეზენტაციისათვის.
მოკლე
მიმოხილვა: წრის
გეგმა მოიცავს საოფისე პროგრამების და ინტერნეტის პრაქტიკულად გამოყენებას
(ბუკლეტების, კროსვორდების, პრეზენტაციების შექმნა სხვადასხვა საგნებში) წრის
მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კომპიუტერული უნარ-ჩვევის განმტკიცებას,
მოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებას. მათ განუვითარდებათ დამოუკიდებლად მუშაობის,
ახალი ინფორმაციის მოძიების და პრაქტიკულად მისი გამოყენების უნარი. შევქმნით ბლოგს
სადაც აისახება წრის მუშაობა.
წრის
ხანგრძლივობა: 2018-2019
სასწავლო წლის მეორე სემესტრი, 16 შეხვედრა. თითოეული შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი
აკადემიური საათი.
ხელმძღვანელის
ელ. ფოსტა: mziakeke@gmail.com
ინფორმაციული
და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წრის მეცადინეობის გეგმა
2018–2019 სასწავლო წელი
მეცადინეობის ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო საათი
მეცადინეობის ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო საათი
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
11.02.2019 წ
|
საორგანიზაციო საკითხები
წრის მუშაობის გეგმის გაცნობა
|
18.02.2019 წ
|
ტექსტური რედაქტორის გამოყენება ტექსტის ფორმატირება:
ფონტის, პარაგრაფის ფორმატირება, სტილის განსაზღვრა;
|
25.02.2019 წ
|
გვერდის პარამეტრების
განსაზღვრა; ბეჭდვის წინა დათვალიერება, დოკუმენტის ბეჭდვა.
|
04.03.2019 წ
|
ბუკლეტების დამზადება, ბეჭდvა, სკანირება
|
18.03.2019 წ
|
მეხსიერების ბუფერი და მისი
გამოყენება;
მართლწერის შემოწმების და
ავტოკორექციის ფუნქციების გამოყენება;
|
25.03.2019 წ
|
დოკუმენტის სტრუქტურის
განსაზღვრა; სარჩევის, სანიშნეების და ჰიპერბმულბის შექმნა,
დოკუმენტში გადაადგილება;
|
01.04.2019 წ
|
ინტერნეტი, ინტერნეტში
განთავსებული მასალის გამოყენებასთან დაკავშირებული ეთიკური და საკანონმდებლო
ნორმები; საავტორო უფლებები.
|
08.04.2019 წ
|
კროსვორდების დამზადება სხვადასხვა
საგანში
|
15.04.2019 წ
|
translate.google.ge
-ის ისტორიის გაცნობა, ტექსტების გადათარგმნა
|
22.04.2019 წ
|
ადგილმდებარეობის განსაზღვრა
|
06.05.2019 წ
|
ვებ-გვერდი და მისი შემადგენელი
კომპონენტები;
|
13.05.2019 წ
|
ელექტრონული ცხრილის სტრუქტურა
|
17.05.2019 წ
|
მონაცემთა შეტანა ელექტრონულ
ცხრილში;
მონაცემთა ტიპები (ტექსტური, რიცხვითი,
ფორმულა, თარიღი) და მათ შორის განსხვავება;
|
20.05.2019 წ
|
ფორმულების გამოყენება.
უჯრის შიგთავსის დამოკიდებულება სხვა უჯრების შიგთავსზე; დიაგრამები და მათი სახეობები;
|
24.05.2019 წ
|
მონაცემების გაფილტვრა და
დალაგება.
|
27.06.2019 წ
|
ჩატარებული საწრეო სამუშაოების
შედეგები, შეჯამება
|
2018/2019 სასწავლო წელი
N
|
სახელი
|
გვარი
|
პირადი ნომერი
|
დაბადების თარიღი
|
კლასი
|
1
|
ხატია
|
საგინაძე
|
61406082780
|
23.08.2007
|
6ა
|
2
|
ხატია
|
ფუტკარაძე
|
61906084566
|
02.10.2007
|
6ა
|
3
|
საბა
|
ფუტკარაძე
|
61406081202
|
18.01.2008
|
6ა
|
4
|
ანა
|
ნაკაშიძე
|
61304074297
|
05.10.2007
|
6ა
|
5
|
ანა
|
ბერიძე
|
61506084407
|
25.07.2007
|
6ა
|
6
|
ანრი
|
ნაკაშიძე
|
61804074298
|
05.10.2007
|
6ა
|
7
|
ლუკა
|
კოჩალიძე
|
61906083548
|
30.01.2008
|
6ა
|
8
|
გიორგი
|
ბერიძე
|
61406084275
|
01.01.2007
|
6ა
|
საწრეო მუშაობის რეფლექსია
2018–2019 სასწავლო წლის II სემესტრში შეიქმნა ინფორმაციული საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების წრე, სახელწოდებით „ისტ-ის სწორად გამოყენება ჩვენს ცხოვრებაში“ მასში გაერთიანებულია
VI კლასის
მოსწავლეები.
წრე
ტარდება
კვირაში
ერთხელ,
, წრეზე
განსახილველი
თემები
წინასწარ
არის
გაწერილი,
რომელიც
ემსახურება
მოსწავლის,
როგორც
სააზრვნო,
ასევე
პრაქტიკულისა და კითხვის უნარების განვითარებას.
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ისტ-ში, საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვის, რათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ტექნოლოგიების მიმართ, რაც მომავალში სწორად გამოყენებისა და მოხმარება გახდება. გარკვეული წლებია ადამიანებს კომპიუტერული
ტექნოლოგიების მიმართ არ ქონდათ შეხება და
მისი გამოყენება , ამიტომ, ბუნებრივია, თუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით კომპიუტერულ ტექნოლოგიებს აუცილებლად
წაადგებათ,
საწრეო
მუშაობის
აუცილებელი
პირობაც
ამიტომ არის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა, მაგალითად:
translate.google.ge -ის ისტორიის გაცნობა, ტექსტის ფორმატირება,
ბუკლეტების დამზადება, სკანირება,სარჩევის
და სანიშნოების შექმნა, ვებ გვერდის კომპონენეტები, https://ka.wikipedia.org/wiki/Google_Maps -ის განსაზღვრა და სხვა. საქმიანობის
მოსწავლეთა
ინტერესებზე
მორგება
პრიორიტეტულ
საჭიროებად
მივიჩნიე.
ამ
მიმართულებით
ჩავატარე
ანკეტური
გამოკითხვა,
მივაწოდე
კომენტარი
რას
შეისწავლიდნენ,
როგორი
აქტოვობებით
და
რა
შედეგს
მიაღწევდნენ.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყო, რომ მოსწავლეთათვის
ჩამენერგა
საკუთარი
ძალების
წრმენა
და
გამომემუშავებინა
მათთვის
დადებითი
დამოკიდებულება
საინფორმაციო კომპიუტერული ტექნილოგიების ნორმების დაცვის მიმართ. ამ მიზნით სამუშაოს
დაწყებამდე
ვაფრთხილებდი
მოსალოდნელი
შეცდომების
შესახებ
და
გზადაგზა
ვამეორებინებდი
ამა
თუ
იმ
წესს,
ხშირად
ვეუბნებოდი,
რომ
შეცდომის
არ
უნდა
გვეშინოდეს,
რადგან
ის
სწავლის
განუყოფელი
ნაწილია,
მთავარია
შეგვეძლოს
მათი
გამოვლენა
და
შემდეგ
გაანალიზება.
საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებას, მაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებს,
მათში
არსებულ
შეცდომებს
და
მსჯელობის
გზით
მიდიოდნენ
სწორ
პასუხამდე.
მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, ასრულებდნენ სავარჯიშოებს,
გაუღვივდათ
ინტერესი
და
პატივისცემა
საგნისადმი,
გაიზარდა
მოსწავლეთა
ცოდნის
დონე,
იყო
ხარვეზებიც, სწავლის პროცესში ვინაიდან
კომპიუტერების რაოდენობა არ გვქონდა საკმარისი მაინც შეძლებისდაგვარად ვსვადი მოსწავლეებს
, როცა საჭიროებამ მოითხოვა, შევცვალე მასალის თანმიმდევრობა, მიუხედავად ამისა, საწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაში, უფრო მეტმა მოსწავლემ
გამოთქვა
წრეში
ჩართვის
სურვილი.
საგნის
სპეციფიკიდან გამომდინარე წრის მეცადინეობა მიმდინარეობდა სწავლა-კეთებით, რომელსაც
ავსებდა სწავლა-სწავლებას და
მეცადინოებებით მოსწავლეები ერთმანეთში ავსებდა.
ინფორმაციული საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე. წრის მუშაობა ასახულია ჩენს ბლოგზე. https://intel-mziakekelidze.blogspot.com
წრის
ხელმძღვანელი: მზია კეკელიძე
Комментариев нет:
Отправить комментарий